آبخورگ در روزنامه خراسان جنوبی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ بهار آبخورگ خوش آمدید . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آبخورگ در روزنامه خراسان جنوبی
نوشته شده در چهار شنبه 11 شهريور 1394
بازدید : 903
نویسنده : علی کریمی
ويژگي ممتاز آسمان طبس در جهان نجوم
خراسان جنوبي - مورخ چهارشنبه 1394/06/11 شماره انتشار 19059

استاد - طبس داراي ويژگي هاي جهاني نجومي ممتازي است به طوري که برخي نقاط کويري طبس هيچ گونه آلودگي نوري ندارد از اين رو از ويژگي ممتاز نجومي در جهان بهره مند است.

يکي از کارشناسان علوم نجوم در حاشيه افتتاح اولين رصدخانه و افلاک نماي روستايي کشور در روستاي آبخورگ عشق آباد با اشاره به اين که طبس داراي ويژگي هاي جهاني در زمينه علم نجوم است، به خبرنگار ما گفت: در برخي از نقاط اين کوير هيچ گونه آلودگي نوري وجود ندارد و دسترسي به چنين مناطقي بسيار دشوار است ولي طبس از اين نظر موقعيت خوبي دارد.

«سهراب علي دوستي» به موقعيت ويژه طبس اشاره کرد و افزود: به نظر کارشناسان و صاحب‌نظران علم نجوم، آسمان طبس به واسطه ويژگي‌هايي که دارد کم‌نظير است، به علاوه صحراهاي طبس به دليل موقعيت هاي خاصي چون امنيت، فاصله با کره نوري شهرها و روستاها، نبود گرد و غبار محلي و خارجي و کم بودن رطوبت هوا همواره مورد استقبال ستاره شناسان و رصدگران اجرام آسماني قرار گرفته است.

وي ادامه داد: امکان دسترسي به طبس به وسيله حمل و نقل ريلي، هوايي و جاده اي، وجود اقامتگاه ها و مراکز درماني مناسب کاروانسراها و جاذبه هاي گردشگري و طبيعي در کنار رصد ستارگان بر مزيت اين محدوده جغرافيايي براي ورود گردشگران نجومي و تورهاي ستاره شناسي افزوده است.

دکتر «محمدعلي عبدا... زاده» نماينده مردم فردوس، سرايان، بشرويه و طبس در مجلس شوراي اسلامي هم از اقدام خوب سرمايه گذار رصدخانه و افلاک نماي روستاي آبخورگ عشق آباد طبس قدرداني کرد و گفت: براي توسعه صنعت گردشگري به ويژه گردشگري نجومي بايد مسير حضور، خدمت و مشارکت سرمايه گذاران را طوري ساده و آسان کنيم که آنان به راحتي بتوانند به عنوان بازوي توانمند بخش دولتي در پيشرفت و آباداني اين شهرستان به ويژه روستاها و مناطق محروم مشارکت کنند.

فرماندار ويژه شهرستان طبس ساخت رصدخانه و افلاک نما در روستاي زيباي آبخورگ را کار پسنديده و جالبي دانست و گفت: اين امر باعث مي شود که براي گردشگراني که به شهرستان وارد مي شوند سفري خاطره انگيز همراه با آگاهي علمي ايجاد شود.

«اخوان صفار» افزود: توريسم نجومي با توجه به شرايط و اقليم مورد نظر اين جامعه (منجمان و علاقه مندان به آسمان) در هر مکان و در هر استاني قابليت اجرايي شدن ندارد و از همين رو مي توان با استفاده صحيح از قابليت هاي نجومي که در طبس وجود دارد، در آينده اي نزديک اين شهرستان را به عنوان مکاني براي جذب علاقه مندان به ستاره شناسي و منجمان ايران و جهان معرفي کرد.




:: موضوعات مرتبط: ابخورگ , ,
:: برچسب‌ها: آبخورگ , اوخورگ , abkhorg , روستای آبخورگ , آبخورگ در روزنامه خراسان ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: